نکات مهم در بهینه سازی تصاویر سایت

نکات مهم در بهینه سازی تصاویر وب سایت

1- انتخاب تصویر یونیک

مهم‌ترین نکته در سئوی تصاویر این است که یک عکس برای خودتان طراحی کنید و از تصاویری که در دیگر سایت‌ها قرار داده شده‌اند، استفاده نکنید. به صورت کلی تصویر انتخاب شده باید با محتوای شما تناسب داشته باشد و با لوگوی شما طراحی شود.

2- انتخاب فرمت مناسب

یکی دیگر از نکات مهم در بهینه سازی تصاویر وب سایت انتخاب فرمت مناسب است. فرمتی که انتخاب می‌کنید، هم باید کیفیت تصویر را حفظ کند و هم اینکه حجم زیادی را اشغال نکند. در حال حاضر فرمت‌های PNG، JPEG و WEBP برای بارگذاری در سایت، بهترین گزینه‌ها برای سئوی تصاویر هستند.

3- کم کردن حجم عکس

باید دقت کنید همه تصاویری که در سایت بارگذاری کرده‌اید، حجم کمتر از 100 کیلوبایت داشته باشند. در غیر این صورت سرعت سایت شما کند می‌شود و مقدار زیادی از فضای هاست هم صرف ذخیره‌سازی این تصاویر خواهد شد. پس با استفاده از ابزارهایی مثل compresspng یا tinypng حجم تصاویر خود را کاهش دهید.

4- نوشتن توضیحات آلت

توضیحات آلت در سئوی تصاویر بسیار اهمیت دارند و باید نوشته شوند. به صورت کلی توضیحات alt تصویر متنی هستند که در زمان بارگذاری نشدن عکس، در وبسایت نمایش داده می‌شوند. بنابراین حتما این توضیحات را بنویسید تا محتوای تصویر شما برای گوگل و کاربر به خوبی مشخص شود.

5- انتخاب نام مناسب برای تصاویر

در بهینه سازی تصاویر وب سایت باید نام درست و معناداری را برای تصاویر انتخاب کنید تا موتورهای جستجو راحت‌تر بتوانند آن را تشخیص دهند. این نام بهتر است انگلیسی باشد و از موارد تکراری مثل download یا IMG هم برای آن استفاده نکنید.

امتیاز دهید.

سایر مقالات

نظر دهید

بخش های ضروری *

18 − 11 =