آیا سئو کردن سایت وردپرسی متفاوت است؟

یکی از سوالات افرادی که می‌خواهند به تازگی وارد حوزه سئو یا طراحی سایت شوند، این است که آیا وردپرس در سئو تاثیر دارد؟ به عبارت بهتر آیا سئو کردن سایت وردپرسی متفاوت است؟ در این مقاله از vipesfahanseo می‌خواهیم به این سوال پاسخ دهیم.

آیا سئو کردن سایت وردپرسی متفاوت است؟

تاثیر وردپرس در سئو سایت

به طور کلی می‌توان گفت که وردپرسی یا برنامه نویسی بودن سایت، تاثیر زیادی بر روی آن ندارد و عملا به صورت مستقیم بر روی سئو سایت اثرگذار نیست. اما باید بدانید که وردپرس مزیت‌های زیادی را برای سئو کردن وبسایت در اختیار شما قرار می‌دهد که مهمترین آن‌ها عبارتند از:

تاثیر وردپرس در سئو سایت

  • داشتن رابط کاربری آسان: به دلیل اینکه پیشخوان وردپرس بسیار ساده است، سئوکاران راحتتر می‌توانند به قسمت‌های مختلف دسترسی پیدا کرده و آن را تغییر دهند.
  • ارائه ابزار‌های کمکی برای سئو سایت: در سایت‌های وردپرسی می‌توانید از ابزار‌هایی مانند یواست سئو یا رنک مث استفاده کنید که در سئو سایت به شما کمک می‌کنند.
  • امکان بهینه سازی سرعت سایت: به دلیل اینکه سایت‌های وردپرسی کدنویسی ساده ای دارند، به راحتی می‌توانید با تغییرات جزئی، سرعت سایت را بهبود ببخشید.
  • امکان بارگذاری محتوا به صورت ساده و سریع: شما در سایت‌های وردپرسی می‌توانید به راحتی محتوای متنی، تصویری و ویدئویی را اضافه کرده و از این طریق به بهبود سئو سایت کمک کنید.
  • امکان اتصال به شبکه‌های اجتماعی: برای افزایش رتبه سایت خود، می‌توانید به راحتی آن را به شبکه‌های اجتماعی متصل کرده و از سوشال سیگنال استفاده کنید.
  • امکان مدیریت صفحات به صورت ساده: از دیگر مزایای سایت وردپرس برای سئو می‌توان به مدیریت آسان صفحات اشاره کرد که نیازی به نیروی متخصص یا دست بردن در کد‌های سایت ندارد.

آیا سئو سایت وردپرسی ساده تر است؟

به طور کلی سئو کار اصفهان دارای یک استراتژی کلی برای بهینه سازی سایت است که بر اساس الگوریتم‌های گوگل نوشته شده و ارتباط مستقیمی‌ با CMS سایت ندارد. اما سئو کردن سایت وردپرسی از آن جهت ساده‌تر به نظر می‌رسد که افزونه‌ها و ابزار‌های زیادی برای سئوکاران در دسترس خواهد بود و حتی اگر به برنامه نویسی تسلط نداشته باشند، می‌توانند تغییرات دلخواه خود را در سایت اعمال کنند. اما در سایت‌های اختصاصی و کدنویسی شده، برای ایجاد هر تغییر کوچک در محتوا، تصاویر یا دیگر بخش‌های سایت، نیاز به استفاده از یک نیروی کاملا متخصص در این زمینه وجود دارد که فرایند را زمانبر و طاقت فرسا می‌کند.

معایب وردپرس برای سئو سایت

در کنار همه مزیت‌هایی که سئو کردن سایت وردپرسی دارد، می‌توان معایبی را هم برای آن در نظر گرفت که عبارتند از:

معایب وردپرس برای سئو سایت چیست؟

  • استفاده زیاد از افزونه‌ها: خیلی از افراد برای اضافه کردن هر امکانی به سایت، از افزونه‌ها کمک می‌گیرند که سرعت و امنیت سایت را کاهش داده و بر سئو تاثیر منفی می‌گذارد.
  • عدم بهینه سازی قالب: در سئو سایت وردپرسی، بهینه سازی کد‌های قالب سایت اهمیت زیادی دارد و باید حتما در زمان خریدن قالب، این کار را انجام دهید؛ اما خیلی از افراد صرفا از نسخه‌های دمو یا رایگان استفاده می‌کنند که برای سئو سایت مناسب نیست.
  • سبز کردن چراغ سئو: هرچند افزونه‌هایی برای کمک به بهبود سئو سایت وجود دارند، اما خیلی از افراد تنها به سبز کردن چراغ این افزونه‌ها اکتفا می‌کنند. باید بدانید که سئو سایت و محتوا در گرو سبز شدن این چراغ‌ها نیست و باید بر اساس اصول درست پیش برود؛ بنابراین از این افزونه‌ها تنها به عنوان یک راهنما یا چک لیست استفاده کنید.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی مزایا و معایب وردپرس برای سئو سایت پرداخته و گفتیم که چه تفاوتی با سئو کردن سایت‌های کدنویسی شده دارد. شما می‌توانید برای انجام انواع خدمات سئو سایت در اصفهان با ما تماس بگیرید؛ همچنین ما در زمینه آموزش سئو در اصفهان به صورت اصولی و عملی هم فعالیت داریم.

سوالات متداول

بهترین افزونه سئو وردپرس چیست؟

انتخاب افزونه مناسب برای سئو وردپرس به شما بستگی دارد و نوع افزونه در فرایند بهینه سازی سایت تاثیرگذار نخواهد بود.

آیا الگوریتم‌های گوگل به وردپرسی بودن سایت برای سئو امتیاز می‌دهند؟

خیر. الگوریتم‌های گوگل به نحوه طراحی، سرعت، امنیت و UI و UX سایت شما دقت می‌کنند و نوع CMS امتیازی برای آن‌ها ندارد.

4.5/5 - (2 امتیاز)

سایر مقالات

نظر دهید

بخش های ضروری *

+ 39 = 43